فرزندان کمیجان Komijan children

این وبلاگ در واقع روزنوشت های من است ولی شما را به وبلاگهای متعددی درباره کمیجان راهنمایی می کند

فرزندان کمیجان Komijan children

این وبلاگ در واقع روزنوشت های من است ولی شما را به وبلاگهای متعددی درباره کمیجان راهنمایی می کند

همدلی از همزبانی بهتر است

بیزیم بعضی همزبان لاریمیز منیم اوچون پیام وروب و مندن انتقاد ایلیرلر که ندن

کمیجان وبلاگ لاروندا تورکی دیلینن مطلب یازمورام ؟

البته من اونلارا حق ویریرم ، اما من بو وبلاگ لارونان بیر تعداد همدل آختارورام وگرنه

تورک و همزبان الحمدوالله چوخ چوخ فراوان دور .

بیرده کی منیم همشهری لریم ، عموماٌ تورکی اوخوماق داللارونا دار گلیر و حتی بو

بش جمله نی ده مجبورام ترجمه ایلیم تا اولار دا باشارسونلار اونه اوخی یالار .

 

والله بیلمیرم که بو ظولمی کیمه گرک منسوب ایلی یک ، که قویمایوبلار تورک لر

مدرسه لرده تورکی اوخویوب و یازسونلار و در نتیجه چوخ چوخ بیزیم همشهری لریمیز

که بویوک بویوک مدارک لر وارلاره ولی باشارمازلار تورکی اوخویالار .

 

برخی از همزبانان و هم وطنان ترک زبان ، پیام می دهند و از من انتقاد می کنند که

چرا در وبلاگهای کمیجان مطالب خود را به زبان ترکی نمی نویسم ؟

البته من به آنها حق می دهم ، ولی من در این وبلاگها دنبال تعدادی افراد همدل می

گردم و امیدوارم آنان را پیدا کنم ، وگرنه افراد تورک و همزبان که الحمدوالله فراوانند .

یکی هم اینکه همشهری های من ، بویژه کمیجانی ها عموماٌ قادر به خواندن مطالب

به زبان ترکی نیستند و حتی من مجبورم همین چهار و پنج جمله را هم به فارسی

ترجمه کنم تا اونها قادر به خواندنش بشوند .

 والله نمی دانم این ظلم را به چه کسی نسبت بدهم که اجازه ندادند ترک ها در

مدارس و دانشگاه به زبان ترکی بخوانند و بنویسند و در نتیجه بسیاری از هموطنان

ترک زبان ، علیرغم دارا بودن مدارک بالای تحصیلی قادر به خواند زبان ترکی نیستند .

نظرات 2 + ارسال نظر
داداش دانیال سه‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1384 ساعت 03:20 ب.ظ http://music-city.blogsky.com

سلام وبلاگ خوبی داری خوشم اومد به من هم سر بزن من وبلاگ رو با موزیک درخواستی شما آپ می کنم خوشحال می شم ممنون

محسن غریبی جمعه 14 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:14 ق.ظ http://memarmgh.blogfa.com/

سلام استاد. وبلاگ جالبی داری مطالبت هم واقعا خوبه به من هم سر بزن خوشحال میشم... از بچه های میلاجرد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد