فرزندان کمیجان Komijan children

این وبلاگ در واقع روزنوشت های من است ولی شما را به وبلاگهای متعددی درباره کمیجان راهنمایی می کند

فرزندان کمیجان Komijan children

این وبلاگ در واقع روزنوشت های من است ولی شما را به وبلاگهای متعددی درباره کمیجان راهنمایی می کند

کمیجان در بن بست نیست

نکته ای که دیشب به ذهنم می رسید این بود که لااقل بلحاظ جغرافیایی این شهرستان نه تنها در بن بست قرار ندارد بلکه برخلاف بسیاری از شهرستانها که تنها با یک راه ارتباطی با دنیای بیرون مرتبط هستند ، شهرستان کمیجان از شرایط ارتباطی بسیار مناسبی برخوردار است و به حقیقت میتوان گفت که در یک پنج راه قرار دارد .

کدام پنج راه ؟

راه جنوب – جاده ملایرکه بطول 85 کیلومتر مستقیما بسوی شهرستان ملایر کشیده شده است که پس از عبور از میلاجرد ، دهنو و جوشیروان و گذر از رودخانه قره چای و ازناو به ملایر می رسد .

راه شرق – جاده قم که بطول 175 کیلومتر مستقیما بسوی شهرستان های تفرش و آشتیان و نهایتاٌ قم کشیده شده است ، و پس از عبور از سمقاور و شهرهای فرمهین و آشتیان به جاده اصلی و بزرگراهی تهران جنوب پیوسته به قم و سپس به تهران می رسد.

راه غرب – جاده همدان که بطول 85 کیلومتر مستقیما بسوی شهرستان همدان کشیده شده است ، و پس از عبور از شیرین آباد و گذر از رودخانه قره چای و قهاوند به شهرستان همدان می رسد.

راه جنوبشرقی - جاده اراک بطول 85 کیلومتر که مستقیما بسوی شهرستان اراک کشیده شده است  و پس از عبور از اسفندان ، ساروق و آهنگران به اراک می رسد .

راه شمالی - جاده ساوه که بطول 125 کیلومتر مستقیما بسوی نوبران و شهرستان ساوه در حال احداث است و پس از عبور از روستای توریستی و دیدنی وفس ، آقچه قلعه و گذر از رودخانه قره چای به شهر نوبران و غرق آباد و نهایتاٌ به ساوه می رسد .

نظرات 1 + ارسال نظر
ساوه لی یولداش یکشنبه 8 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 02:15 ب.ظ

سلام
یاخشی وبلاگیییز وار.ایشالله کمیجان-نوبران یولو ایشه دوشسه یولوموز یافقون اولار و بیرلشبیللیک.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد