فرزندان کمیجان Komijan children

این وبلاگ در واقع روزنوشت های من است ولی شما را به وبلاگهای متعددی درباره کمیجان راهنمایی می کند

فرزندان کمیجان Komijan children

این وبلاگ در واقع روزنوشت های من است ولی شما را به وبلاگهای متعددی درباره کمیجان راهنمایی می کند

بازم همکلاسی های دانشگاهی من قبل از 57

همکلاسی های من سلام – امروز که روز 7 / 7 / 1390 است ، تصمیم گرفتم اسامی دوستان دانشگاهی ام را که روزگاری _ بله واقعا 37 سال هم خودش یک روزگار طولانی است – قبل , مدتی را باهم در یک رشته و یک کلاس دانشگاهی درس خواندیم در اینجا بنویسم . ما دانشجویان روزانه ورودی سال 1353 از طریق کنکور سراسری بودیم که خواسته یا ناخواسته در رشته زمین شناسی دانشکده علوم دانشگاه تهران قبول شده بودیم و این فرصت را پیدا کردیم که مدت 4 سال در کنار هم روزهای خوش و خوبی را داشته باشیم . کلاس ما 30 نفر دانشجو داشت که 24 نفر آنها پسر بودند و 6 نفر هم دختر همکلاسی بودیم . دوتا از این دخترا چادری بودند و عضو انجمن اسلامی و خیلی از بقیه رو میگرفتند و در هیچیک از برنامه های دوستانه مشارکت نمیکردند و جداً می گویم که اسمشون رو بیاد ندارم .   

دخترها عبارت بودند از : 1- زهره افطسی 2- رویا لیوانی 3- شهربانو ملک زاده 4- بهجت یزدانی و همون دوتا دختر چادری که گفتم اسمشون یادم نیست . نشسته از راست : - رویا لیوانی - شهربانوملکزاده - بهجت یزدانی – زهره افطسی ایستاده از راست : - دکتر فرقانی - جمشید زندی - محمدرضا عبداللهی – سرمد روزبه کارگر – شاکر آویشن نشسته از راست : - محمد کمیجانی – ناصر سعدالدین – محمد حسن صفری – سیروس اتردی - بهجت یزدانی 1- سیروس اتردی 2- ناصر سعدالدین 3- اسماعیل احمدی 4- فروهر شایگانفر5- رضا حمیدی 6- سرمد روزبه کارگر 7- محمدرضا عبدالهی 8- جمشید زندی 9- علیرضا طباطبایی 10-حسن جمالی 11- مجتبی صالحی 12- علی اصغر خسروجردی 13- شاکر آویشن 14 -محمدحسن صفری 15- کاظم (جمشید ) رستمی 16- علی (امیر) شاهوردی طرخورانی 17-محمدرضا فرزاد افلاکیان 18- محمد کمیجانی 19- محمد دانش 20- همایون علمی سرابی 21- عزت الله اورعی 22-موفق ابوذوده پسرها خوب تعدادشان زیادتر بودند و تا اونجا که بیادم مونده سعی میکنم اسماشون رو بنویسم : دلیل اینکه اینبار سعی کردم اسم تعداد کثیری از بچه های کلاس رو بیاد بیارم و بنویسم اینه که اولاً آلبوم عکس سفرهای علمی را پیدا کنم و ثانیاً سعی کنم اونها رو یکی یکی پیداشون کنم . ایستاده از راست : - علی اصغرخسروجردی – شهربانوملکزاده – اسماعیل احمدی – محمد کمیجانی – علی شاهوردی – فروهر شایگانفر –دکتر فرقانی (کاپشن سفید ) – موفق ابوذوده – علیرضا طباطبایی – فرزاد افلاکیان ردیف وسط از راست : - زهره افطسی – بهجت یزدانی – شاکر آویشن – سیروس اتردی – محمدحسن صفری – مجتبی صالحی – جمشید زندی نشسته از راست : رضا حمیدی – ناصر سعدالدین – محمدرضا عبداللهی – حسن جمالی ایستاده از راست : - علی اصغرخسروجردی - زهره افطسی – شهربانوملکزاده – اسماعیل احمدی– علی شاهوردی – بهجت یزدانی – جمشید رستمی– سرمد روزبه کارگر– فروهر شایگانفر –دکتر فرقانی (کاپشن سفید ) – سیروس اتردی– فرزاد افلاکیان – محمدحسن صفری ردیف وسط از راست :– شاکر آویشن– جمشید زندی – علیرضا طباطبایی – مجتبی صالحی – ناصر سعدالدین – موفق ابوذوده ردیف جلو نشسته از راست : – محمد کمیجانی– حسن جمالی ایستاده از راست : - علی اصغرخسروجردی – شهربانوملکزاده – اسماعیل احمدی – محمد کمیجانی – علی شاهوردی – فروهر شایگانفر –دکتر فرقانی (کاپشن سفید ) – موفق ابوذوده – علیرضا طباطبایی – فرزاد افلاکیان ردیف وسط از راست : - زهره افطسی – بهجت یزدانی – شاکر آویشن – سیروس اتردی – محمدحسن صفری – مجتبی صالحی – جمشید زندی نشسته از راست : رضا حمیدی– ناصر سعدالدین – محمدرضا عبدالهی – حسن جمالی تاکنون تعدادی از اونارو طی سال های گذشته جستجو و پیدا کردم و در مورد سرنوشت تعدادی از اونا هم اطلاعات ناگواری بدستم رسیده که می نویسم : حسن جمالی , شاکر آویشن و اسماعیل احمدی هریک بنا به دلایلی از دنیا رفته اند و من بطور اتفاقی در جریان درگذشت آنان قرار گرفتم . - شاکر آویشن - مثلاً یکروز که در اداره آب سمنان مشغول خواندن روزنامه بودم ، ناگهان خبر تصادف مرگبار اتومبیل لندروز سازمان آب ایلام و مرگ شاکر آویشن کارشناس آن سازمان را دیدم و بسیار متاسف شدم . - اسماعیل احمدی که سه فرزند داشت و یکبار هم شانس دیدار با خانواده اش را داشتم , در اثر بیماری سرطان معده از دنیا رفت . - حسن جمالی هم در سال های قبل از 67 بعلت مرگ آنی از دنیا رفته بود . افراد مختلفی را که بمرور پیدا کردم عبارت بودند از : 1- سرمد روزبه کارگر 2- ناصر سعدالدین 3- فرزاد افلاکیان 4-فروهر شایگانفر 5- علیرضا طباطبایی 6- رویا لیوانی -زهره افطسی 8- کاظم رستمی 9- سیروس اتردی 10-اسماعیل احمدی ایستاده از راست : – ناصر سعدالدین - محمدرضا عبداللهی – محمد کمیجانی در سال اول ورود خیلی از بچه ها با جو دانشگاه آشنایی زیادی نداشتند ولی برخی از دوستان قدیمی به من توصیه کرده بودند که در صورت امکان نماینده کلاس بشوم و شاید از همان سال اول بود که در جریان یک انتخابات کلاسی ، من بعنوان نماینده کلاس برگزیده شدم و در تمام سالهای بعد کار های هماهنگی کلاس بامن بود و بلحاظ این نمایندگی گاهی مجبور به تندی با سایرین می شدم و شاید خوب باشه که همین الان از هر کسی که بدی از من بیاد داره عذرخواهی کرده و پوزش بطلبم. دوران تحصیل دانشگاهی ما مصادف بود با سالهای پر تنش 54 و 55 و 56 و 57 که نهایتاٌ منجر به انقلاب شد و طبیعتاٌ در زمان تحصیل با مسایل مختلفی از قبیل فعالیت های خارج از برنامه , تعطیلی و یا برگزاری کلاس ها و اعتصابات و غیره مواجه بودیم که گاهی حتی بنا به مصلحت جمعی با همدیگر بحث های طولانی و زیادی داشتیم و من امیدوارم تک تک آن دوستان همکلاسی بدقلقی ها و تندی های مرا به من ببخشند . امروز 37 سال از سال ورودمان به دانشگاه می گذرد و همه ما به سن بالای 55 رسیده ایم و من دربدر بدنبال یافتن ردپایی از آن دوستان و همکلاسی های قدیمی هستم . محمد کمیجانی اساتید ما خانم ها و آقایان اساتید عبارت بودند از : دکتر عرفانی - دکتر زرعیان - دکتر درویش زاده -دکتر اسفندیاری بیژن -دکتر معتمد -دکتر پورمعتمد- دکتر ولی زاده - دکتر فرقانی - دکتر عباس کیمیایی - دکتر مژدهی - دکتر ایران پناه -خانم دکتر سلطانزاده (عکس دو تن از اساتید را در زیر ارائه کرده ام ) . زهر افطسی – محمد کمیجانی جمشید رستمی – دکتر پورمعتمد – ملکزداده – فروهر شایگانفر بهجت یزدانی ایستاده از راست : - فرزاد افلاکیان – موفق ابوذوده – علی اصغر خسروجردی - محمد کمیجانی – ناصر سعدالدین - دکتر فرقانی - سیروس اتردی حسن جمالی – فروهر شایگانفر برای آنان که در عرصه حیات به خدمت مشغولند آرزوی توفیق و سلامتی دارم و برای آنان که درگذشتند آمرزش طلب میکنم . یادشان گرامی باد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد